BMW bude v Česku testovat auta budoucnosti

Automobily, které nepotřebují řidiče, se začnou sériově vyrábět již v příštím desetiletí. Německá automobilka BMW vidí v tomto směru svou budoucnost a polygon na potřebné testovací jízdy postaví v českém Sokolově.

Představa, že jednoho dne si člověk sedne do auta jako do vlaku a pohodlně se nechá odvést do svého cíle se za pár let stane realitou. Systémy autonomního řízení zčásti a později úplně nahradí řidiče a přinesou zcela jinou kvalitu jízdy. Mezi revoluční změny nové mobility patří také asistenční systémy, rozsáhlá digitalizace a stále rozšířenější pohon na elektromotor. Všechny tyto novinky rozvíjí i německý výrobce aut BMW a testovat je chce právě u nás. Půjde o velkou investici v hodnotě více než sto milionů eur. Především však polygon přinese do upadajícího Karlovarského kraje pracovní místa i špičkový výzkum a vývoj.

Ideální podmínky

Češi si k získání milionové investice od BMW rozhodně mohou gratulovat. Půjde o první vývojové centrum svého druhu ve východní Evropě a otevřít by mělo v roce 2022. Jeho rozloha bude pět set hektarů a nacházet se bude v blízkosti Sokolova nedaleko německých hranic. Právě krátká vzdálenost od hlavního výzkumného centra BMW v Mnichově sehrála pro Němce důležitou roli.
Automobilka si vybírala z více než osmdesáti různých lokalit a jednání s českou stranou trvaly několik let. Karlovarský kraj se jí snaží všemožně vycházet vstříc. Vybuduje příjezdovou komunikaci, nabíjecí stanice pro elektromobily a parkoviště u areálu.

Samotný polygon se bude skládat ze dvou oválů. Ten větší bude mít zhruba šest kilometrů a bude se využívat na zátěžové jízdní testy. Menší vnitřní okruh zase poslouží pro testování řídicích systémů pro autonomní vozidla.

Velká budoucnost

BMW v Karlovarském kraji vytvoří několik stovek pracovních míst v trendovém oboru vývoje a výzkumu. V Sokolově by mohly najít uplatnění i techničtí inženýři a počítačoví technici. To je mimořádně dobrá zpráva pro kraj, který už dnes trpí strukturálními problémy, které v budoucnu ještě více vyostří další plánovaný útlum těžby uhlí.

„Dnes stojíme na prahu autonomního řízení vozidel,“ prohlásil během tiskové konference zástupce BMW Herbert Grebenc. Dodal, že firma je odhodlána rozvíjet se dále právě tímto směrem a v souladu s tím plánuje masivní investice do nové mobility.

Nový plně automatizovaný model iNext by se měl začít prodávat již v roce 2021. BMW se snaží rozvíjet trh s autonomními auty ve spolupráci s firmami jako Intel, Mobileye, Delphi, Continental či Fiat Chrysler. Velký důraz klade také na elektromobilitu. Do roku 2025 by německá automobilka chtěla zvýšit svou nabídku elektromobilů na 25, přičemž polovina z nich by měla mít jen čistě bateriový pohon.

 

Zdroj: Reuters

 

Přečtěte si další články

Mapa stanic

E-mobilita spojuje evropské regiony

Jízda elektrickým autem je tichá, bezpečná a díky rozšiřující se nabíjecí infrastruktuře také velmi pohodlná. Podívejte se na přehled standardních a rychlonabíjecích stanic, kterou pravidelne aktualizujeme o nové nabíjecí body. Cestu elektromobilem si tak můžete naplánovat bez obav kamkoliv.
206
nabíjecích stanic