

Chorvatští vývojáři z firmy Rimac dokazují, že špičková auta nemusí vznikat jen v tradičních automobilových mocnostech a mohou se spoléhat pouze na elektrický pohon. Celý svět o tom přesvědčil jejich hypersportovní Rimac Concept One, který patří do nejvyšší kategorie luxusních sporťáků. Tento elektromobil se může pochlubit úctyhodnými parametry – 1224 koňských sil, 1600 Nm, zrychlení z nuly na stovku za 2,5 sekundy a maximální rychlost 355 kilometrů za hodinu. Nová generace Tesly Roadster však hodila Chorvatům rukavici v podobě nových výzev a ti ji horlivě přijali. Výsledkem je Rimac Concept Two.
Jak přesně bude nová generace elektrických hypersporťáků od Rimac vypadat, zůstává tajemstvím. Chorvati ho triumfálně odhalí v březnu na autosalonu v Ženevě. Zástupkyně firmy Monika Mikac však prozradila pár detailů, které mají správně navnadit fanoušky rychlé jízdy a elektromobility zároveň.
Nový model má být stále vysoce luxusní s cenou přesahující milion eur. Zároveň však má být komfortnější a rychlejší než Rimac Concept One. Nadále však půjde o dvoumístné coupé. Monika Mikac zdůraznila, že firma se nechystá vyrábět klasické čtyřmístné vozy.
Zvýší se i dojezd nového modelu. Přesné údaje Chorvati nezveřejnili, ale má to být více než současných 402 kilometrů v závislosti na způsobu jízdy. Představitelka Rimac také podotkla, že dojezd při takovém sporťáku není podstatný, protože to není auto na každodenní používání.
Výjimečnost chorvatských elektrických sporťáků podtrhuje i fakt, že z první generace Rimac Concept One se vyrobilo jen osm kusů. Z tohoto hlediska se výroba druhé generace Rimac Concept Two značně navýší na plánovaných sto vozů. V dalších letech se počítá také s výrobou „track“ a „spider“ variant tohoto luxusního elektromobilu.
Rimac Concept Two bude auto stejné kategorie jako Pagani, Koenigsegg nebo Bugatti. Odpovídají tomu jeho parametry, luxusnost i cena. Výroba elektrických hypersporťáků však není hlavní činností chorvatské firmy. Rimac se živí především jako dodavatel komponentů pro jiné luxusní automobilky. Je to součást nového obchodního modelu, v rámci kterého se firma soustřeďuje na prodej svých technologií. Vyrábí baterie pro konkurenční hypersporty jako Koenigsegg Reger nebo Aston Martin Valkyrie.
Zdroj: Autocar.co.uk