iNext od BMW má přinést revoluci ve výrobě elektromobilů

Bavorská automobilka si stanovila jasný cíl - chce se stát lídrem v produkci elektromobilů nejvyšší kvality.

Podle generálního ředitele Haralda Kruegera klíčem k naplnění této vize je zaměření se na vývoj technologií, přispívajících k pokroku elektromobility.

Cíl na dohled

Naplnit tuto vizi není jednoduché, proto německá automobilka uzavřela několik výhodných partnerství, díky kterým posouvají svá předsevzetí na vyšší úroveň. Jelikož se BMW nezaměřuje na výrobu čipů, radarů ani softwarů, které jsou potřebné pro fungování samořídících automobilů, je podle slov generálního manažera výhodnější investovat do spolupráce se společnostmi Mobileye, Intel a Delphi. Díky subdodavatelům se autonomní řízení nových BMW elektromobilů stává nejen reálnějším, ale především spolehlivějším.

zse_E_iNext

První elektrické autonomní BMW již v roce 2021

Nový model iNext nebude jen dalším řadovým elektromobilem. BMW chce přinést něco speciálního, proto iNext má být ztělesněním levelu 3 automatizovaného řízení. Spoluprací s externími dodavateli softwarů a technických komponentů BMW slibuje přinést vozidlo schopné pohybovat se na cestách téměř bez zásahu člověka. Krueger tvrdí, že tento model svým digitálním připojením, inteligentním designem, automatickým řízením a nejmodernějšími technologiemi přinese revoluci do způsobu výroby elektromobilů.

zse_E_iNext_2

Produkce elektrických komponentů

Kromě samotné výroby moderních elektromobilů se společnost rozhodla uskutečnit strategický tah, a to zvýšit produkci komponentů do takových typů vozidel. Ve spolupráci s Toyotou vyvíjí i palivové články, které dosud slouží jako zdroj energie při kosmických letech. Výhodou takových zdrojů energie je vysoká energetická účinnost, nevýhodou zas vysoké investiční náklady. Právě díky partnerství s japonskou automobilkou je možné přerozdělit náklady a zvýšit výrobní rychlost.

Bez pedálů a volantu

V budoucnu plánuje jít společnost BMW ještě dál. Chce uvést na trh autonomní elektromobily kompatibilní s úrovní automatizace 4 a 5, tedy plně autonomních vozidel, bez pedálů a volantu, kde si řidič může během jízdy klidně zdřímnout nebo číst.

Přečtěte si další články

E-mobilita v Česku? (J)E.ON!

Elektromobilita je v České republice v rozkvětu, to nelze popřít. Elektromobilů postupně přibývá, lidé jsou tomuto alternativnímu druhu dopravy stále více nakloněni...
Číst dál →

Auta na Náplavce

Vystavovala zde také společnost E.ON, která tu byla jako jediný zástupce energetické společnosti mezi více než 20 zástupci automobilek. A...
Číst dál →

E-MAIL

kontakt@kdenabijet.cz

SLEDUJTE NÁS