Pohled do zákulisí: jak vypadají nabíjecí stanice pro elektromobily zevnitř?

Jak vypadá nabíjecí stanice pro elektromobily? To zřejmě většina našich čtenářů ví. Co přesně se ale ukrývá uvnitř a jak celý systém vlastně funguje? Na to se dnes společně podíváme. Níže najdete podrobné video a také fotogalerii s popisky.

POHLED DO ZÁKULISÍ: jak vlastně fungují nabíjecí stanice pro elektromobily?

Konkrétně se podíváme, jak funguje nabíjecí stanice E.ON. Tato společnost má svoje „největší nabíjecí místo“ u Humpolce u dálnice D1, kde mimo jiné funguje také ultrarychlá stanice s výkonem 175 kW a šestice Tesla Superchargerů. A právě v této lokalitě jsme nahlédli do útrob celého systému. Základem lokality jsou dva 630kVA transformátory. Jeden z nich slouží pouze pro Superchargery, druhý pak pro nabíjecí stanice E.ON a čerpací stanici Benzina, rezerva výkonu pro E.ON je tak na lokalitě velká a nebyl by problém přidat další ultrarychlé stanice.

K dispozici je pouze nabíjecí standard CCS Combo a CHAdeMO. Mennekesem si tak na ultrarychlé nabíjecí stanici od E.ONu svůj elektromobil nenabijete. K dispozici není ani dělení výkonu. Pouze CCS Combo zvládne až 175 kW, CHAdeMO však pouze 50 kW.

Na konci videa se můžete podívat i na standardní nabíjecí stanici s výkonem 50 kW. Tato stanice je rozdělená na dvě části, a to pro nabíjení střídavým a stejnosměrným proudem. Na straně rychlonabíjení jsou čtyři výkonové moduly, které jsou přímo ve stanici. Výhodou je, že pokud se jeden modul rozbije, tak nabíjecí stanice může fungovat dále, jen s nižším výkonem. Chlazení je pouze vzduchem a olejové čerpadlo se zde nenachází. Samozřejmě, že ve stanici je řídící elektronika, jističe a opět nechybí ani topení. Investice do takové nabíjecí stanice je zhruba jeden milion korun.

 

Zdroj: fDrive.cz

Přečtěte si další články