V Česku se blížíme číslu 10 000 elektrických vozů

Dle nejnovějších čísel z Centrálního registru vozidel již v ČR jezdí téměř 10 000 elektromobilů nebo přesněji řečeno vozů s možností externího dobíjení ze zásuvky, ať už jde o osobní, nákladní, nebo dvoukolová vozidla.

Do výsledku se počítají nejen klasické, osobní elektromobily, ale také plug-in hybridy či dodávky, nákladní vozy, ale také například motocykly – zkrátka vše, co jezdí po silnicích s SPZ značkou a má elektrický pohon s možností externího dobíjení. Nepočítají se sem tak například elektrokola. Přesný počet je 8 957 elektrických vozů, které byly do 31. března zaregistrovány k provozu. Dnešní počet už je tedy opět o něco vyšší a blíží se k hranici 10 000.

„Ministerstvo dopravy, ve spolupráci s Centrem dopravního výzkumu, v. v. i., bude v půlročních cyklech zveřejňovat data ke složení vozidlového parku ČR v návaznosti na Národní akční plán Čisté mobility. Předmětem zájmu jsou nejen elektromobily, ale také plug-in hybridy, CNG, LNG a LPG vozidla a výhledově také vozidla vodíková,“ říká Mgr. Jan Bezděkovský, zmocněnec ministra dopravy pro čistou mobilitu a dodává: „V oblasti elektrických bateriových vozidel v uplynulém roce významně vzrostl zájem o vozidla kategorie L (dvoukolová vozidla), nejčastěji se jednalo o skútry a také vozidla kategorie N (nákladní vozidla), která postupně nacházejí uplatnění ve městech např. v technických službách apod.“

V úvodním kvartále bylo registrováno 1 320 osobních elektromobilů a plug-in hybridů, před rokem to bylo jen 280 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 855 elektromobilů (BEV; 65 %) a 465 plug-in hybridů (PHEV; 35 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „V obou uvedených kategoriích vozidel bylo již za první kvartál registrováno více vozidel než za celý loňský rok. V letošním roce má z pohledu jednotlivých značek nejvyšší podíl registrací Škoda (771 vozidel, 58% podíl), následuje Hyundai (153 ks, 12 %) a Tesla (114 ks, 9 %).“

Zdroj: CDV, Ministerstvo dopravy

Přečtěte si další články