Co všechno se pokazilo na Tesle Model X s nájezdem 650 000 km? Skoro nic

Jedna z obav lidí zvažujících nákup elektromobil je jeho dlouhodobá životnost a spolehlivost. Nové technologie vždy dělají lidi nervózními. Nikdo totiž nechce utratit značné množství peněz na něco, co se za pár měsíců či let projeví jako špatná investice.

Firma Tesloop zaměřující se na pronájem elektrických vozů značky Tesla nedávno prodala Teslu Model X 90D z roku 2016 s nájezdem skoro 660 tisíc kilometrů. Společně s prodejem se Haydn Sonnad, jeden ze zakladatelů firmy, rozhodl podělit o kompletní servisní historii tohoto vozu.

Kolik to tedy stálo?

Do celkové ceny servisu se počítalo od výměn gum, stěračů až po kompletní výměnu baterie vozu, která byla vyměněna při 510 000 kilometrech. Předtím, než se podíváme na celkovou částku, je nutno podotknout, že vozidlo bylo v téměř nepřetržitém provozu po dobu více než tří let, při kterém se v autě vystřídaly stovky pasažérů a řidičů. Na kolik přišla údržba tohoto vozidla? Suma sumárum něco přes 645 tisíc korun.

Nejčastější poruchy

Automobilka Tesla je známa, že svoje vozy průběžně upravuje a vylepšuje, a to samé platí i pro elektromobil Model X. U starších modelů Tesly jsou známy problémy, které však novější vozy nemusí mít. Například špatné lícování, problémy s centrálním displejem, klimatizace a další. Nejčastější položkou na servisním seznamu jsou samozřejmě nové gumy. Ty mají přibližně o 30 % kratší životnost než u konvenčních aut. Oproti tomu brzdové destičky vydrží déle.

První výměna destiček proběhla po 267 tisících kilometrech a druhá po 626 tisících kilometrech. Středový displej selhal kolem 600 tisíc kilometrů a oprava stála skoro 54 tisíc korun. 111 tisíc korun stála výměna zadních sedaček, častý problém dřívějších Modelů X. Dalším opakujícím se problémem byla rozbitá dvířka nabíjecího konektoru. Ne všichni řidiči a servisní technici věděli, že jsou navrženy tak, aby se automaticky zavřela, a tak je zavřely ručně. Oprava dvířek stála 34 tisíc korun.

Pokud jste očekávali, že baterie bude největší problém, tak jste se mýlili. Baterie byla sice vyměněna při 510 tisících kilometrech, ale kvůli problému, který zapříčinil, že když vozidlo ukazovalo dojezd 80 či více kilometrů, tak se vypnulo. Jedná se však o běžnou poruchu Modelů X a S s vysokým nájezdem. Výměna baterie však firmu nestála ani korunu. Důvodem je to, že v době výměny Tesla nezavedla limitaci nájezdu pro bezplatnou výměnu. Dnes je nájezd limitován 240 tisíci kilometry. Pokud by museli zaplatit i výměnu baterie, museli bychom přičíst k celkové částce přinejmenším 335 tisíc korun.

Jaký je tedy závěr?

Nenechte se uvést v omyl ohledně nákladů na výměnu baterie. Ano, může to být drahé, ale to také je přestavba motoru anebo převodovky v konvenčním autě, zejména pokud jde o značky Mercedes, BMW, Audi, Lexus nebo jiné prémiové stáje. Buďte připraveni na to, že by se i servis a údržba elektromobilu mohly prodražit, ale buďte také realističtí ohledně nákladů na údržbu staršího spalovacího auta.

Pointa je v tom, že údržba každého auta, ať už spalovacího, na plyn nebo elektrického stojí nějaké peníze. Někdy to může být ve prospěch elektromobilu, někdy přesně naopak.

 

Zdroj: elektrickevozy.cz

Přečtěte si další články